Ze zastaralého a nevábně působícího prostoru krajského města by se měl stát komfortní terminál pro cestující. Jak bude moderní dopravní uzel vypadat? Nad tím se zamýšlí studie.
„Snahou je vytvořit moderní dopravní terminál s odpovídajícím zázemím a službami pro všechny cestující. Studie též počítá s parkovacími plochami pro automobily, ale také pro cyklisty,“ popsal Josef Novák, zlínský radní pro oblast dopravy.
Význam studie spočívá v řešení kompletně celé plochy "autobusáku" i vlakového nádraží, který spojuje železnici, MHD, autobusovou dopravu, pěší i cyklisty.
A k přeměně prostranství by se podle vznikající studie mělo přistupovat takříkajíc od podlahy.
„Studie počítá s umístěním dopravního terminálu v prostoru stávajícího autobusového nádraží, kde vniknou hned tři nové objekty, výpravní budova vlakového nádraží, budova autobusového nádraží a komerční objekt,“ vysvětlil mluvčí zlínské radnice Zdeněk Dvořák.
Vznikne zde i dostatečný prostor pro odstavení aut s následným přestupem na vlak či autobus.
„Plocha autobusového nádraží se oproti stávajícímu stavu zmenší a na ní vznikne výpravní budova se zázemím pro cestující,“ dodal Dvořák.
V uvolněném prostoru dělníci postaví navíc ještě i komerční budovu, které bude s výpravní spojena podchodem.
Úpravy souvisí i s plánovanou elektrifikací železniční trati mezi Otrokovicemi a Zlínem. „Díky modernizaci a elektrifikaci železniční trati získá Zlín přímé a rychlejší spojení s dalšími velkými městy,“ vysvětlil primátor krajského města Miroslav Adámek.
Kdy by se mohlo kopnout do země zatím není jasné. Prozatím jsou úvahy na papíře a čeká je ještě složitý schvalovací proces.
Autor: Vendula Šťávová
Přidejte se k nám na facebooku!