Součástí terminálu jsou stání pro autobusy, zastřešené nástupiště, provozní objekt, odstavná plocha i eskalátory propojující terminál s podchodem vedoucím z hlavního nádraží.
„Plzeň byla jedním z mála velkých měst v České republice, v němž lidé museli při přestupech mezi autobusy a vlaky opravdu daleko. To jsme chtěli změnit, cílem bylo zvýšit komfort cestujících. Jsem přesvědčen, že se to skutečně podařilo, vzdálenost mezi oběma nádražími se zmenšila ze zhruba 3,5 kilometru na několik desítek metrů,“ řekl primátor Plzně Martin Baxa.
Autobusové nádraží bylo postaveno na městském pozemku mezi ulicí Šumavská a kolejištěm železniční stanice Plzeň Hlavní nádraží.
„Vlastní terminál se nachází v západní části, ve východní je odstavná plocha, která slouží rovněž jako obratiště pro trolejbusy Plzeňských městských dopravních podniků. Kapacita odbavovací části terminálu je při volném řazení deset stání pro autobusy. Odstavných stání je celkem devět, z toho jedno pro trolejbusy,“ přiblížil technický náměstek primátora Pavel Šindelář.
Z východní části terminálu je možné použít schodiště či výtah do podchodu vedoucímu na východní část nástupišť Českých drah stanice Hlavní nádraží. Součástí jsou i čtyři stání ke krátkodobému parkování a dvě parkovací místa pro invalidy.
Podle náměstka primátora pro oblast dopravy a životního prostředí Michala Vozobule nový terminál zefektivní organizaci veřejné dopravy v Plzni. „Hlavně se zlepší služby pro cestující, zkvalitní se a zrychlí přestupy mezi jednotlivými druhy veřejné dopravy, tedy rychlíky, osobními vlaky, autobusovou veřejnou linkovou dopravou a páteřními tramvajovými a trolejbusovými linkami městské hromadné dopravy,“ uvedl.
Se změnou jízdnách řádů terminál svede některé linky
V blízkosti nového přestupního uzlu, který dostal název Terminál Hlavní nádraží, vedou dvě klíčové tramvajové linky a také většina trolejbusových linek. Terminál poslouží nejen Plzeňanům, ale i lidem z celé plzeňské aglomerace, kteří do krajské metropole jezdí do školy či za prací.
Na autobusový terminál budou zajíždět spoje páteřní autobusové linky od Tachova, spoje autobusových linek, které do Plzně přijíždí od Losiné, Starého Plzence, Chrástu, Zruče-Sence a Rokycan. O víkendu také spoje linek obsluhující severní Plzeňsko od Třemošné až po Kralovice a Kožlany.
„U těchto linek se od 9. prosince ruší zajíždění spojů na Centrální autobusové nádraží, respektive zajíždění do zastávek Habrová či Mikulášská na Slovanech,“ uvedl Petr Náhlík, zástupce ředitelky POVED - Plzeňského organizátora veřejné dopravy.
Městu se podařilo získat dotaci 100 milionů korun fondů Evropské unie a ze státního rozpočtu.
Autor: Michal Kolařík
Spoluzakladatel a provozovatel portálu City.cz. Náměty živnostníků a firem z jejich denní rutiny přenáším na náš vývojový tým. S cílem přinést inovace v zákaznických službách prostřednictvím rezervačního systému Citydiář a věrnostního programu Citykarta, služeb od City.cz
Přidejte se k nám na facebooku!