Tatrabus vozí turisty pouští. Umí pozorovat hvězdy i noční život



  City
  02.02.2019

Na podvozek terénního automobilu Tatra lze umístit téměř cokoliv. Například po Chile se prohání Tatra, která coby terénní autobus převáží turisty pouští a vozí je i do vysokých hor.

Turisté v jihoamerické poušti Atacama mohou zažít jedinečnou šestihodinovou jízdu, která končí ve výšce 5 700 metrů nad mořem. Sedí přitom v unikátním terénním autobuse, který je postaven na podvozku Tatra Phoenix.

Nápad na stavbu tatrabusu, který by se proháněl po Jižní Americe, vznikl v roce 2017. „Společnost Xpatagonia SpA z Chile koupila podvozek řady Tatra Phoenix v provedení (pohon - poznámka redakce) osm krát osm (8x8),“ prozradil mediální zástupce firmy Tatra Daniel Potocký.

„V Itálii na tatrovácký podvozek s kabinou nejprve namontovali autobusovou nástavbu. Poté byl vůz převezen lodí do Chile. Do provozu se dostal až ve druhé polovině roku 2018, jelikož bylo nejprve potřeba vyřídit v Chile registraci vozidla,“ uvedl Vlastimil Kučera, projektový manažer Tatry.

Volant ovládá tři nápravy, vysoko nad mořem vůz nabídne i kyslík

Tatrabus má čtyřnápravový podvozek s pohonem všech osmi kol. „Má automatickou převodovku a motor Paccar MX340 o výkonu 460 HP. Zajímavostí jsou tři řiditelné nápravy, a to první, druhá a čtvrtá, které vozu propůjčují výborné manévrovací schopnosti,“ vysvětlil Potocký.

Tři řiditelné nápravy jsou potřeba na úzkých horských silničkách, v prudkých stoupáních a klesáních i v dunových polích. „Tatrabus, kterému místní přezdívají Trekker, má ve výbavě i systém centrálního dohušťování pneumatik, díky kterému řidič může měnit tlak v pneumatikách v závislosti na podmínkách přímo z kabiny,“ poznamenal Potocký.

Tatrabus má navíc i tři monitory a čtyři kamery. „Jedna z nich je dokonce infračervená a umožňuje bezpečnou jízdu v noci, ale i pozorovat hvězdy nebo noční život,“ popsal manažer Tatry.

Speciální autobusová Tatra stoupá do velkých nadmořských výšek, takže má k dispozici i zásobu kyslíku. „V tatrovce jsou zabudovány dvě velké nádrže a jedna menší regulační, které dokážou pomocí kyslíkových dýchačů 34 cestujícím a posádce poskytnou životně důležitý kyslík na dlouhé desítky hodin,“ uvedl Kučera.


Autor: ) ( red




Zapojte se do dění. Bavte se a vyhrávejte.

Partneři portálu: