Moderní, rychlé a také pohledné. Železnice pod Beskydami vítá moderní dobu



Modernizace tratě cestujícím přinese o polovinu kratší jízdní dobu spěšných vlaků. Ilustrační foto. Zdroj: Ilustrační foto



  City
  27.01.2017

Podbeskydské tratě čeká modernizace. Umožní rychlejší jízdu vlakům a zkrátí dobu přesunu místním cestujícím až na polovinu. První etapa výstavby by mohla začít v roce 2020.

V roce 2020 by stavaři mohli začít s výstavbou první etapy elektrizace tratí. Modernizace se dotkne tratí Ostrava-Kunčice – Valašské Meziříčí - Frýdlant nad Ostravicí, včetně tratě z Frýdlantu nad Ostravicí do Ostravice a také do úseku Studénka – Štramberk.

„Úsek z Ostravy do Frýdlantu nad Ostravicí je navíc jedním z nejzatíženějších neelektrifikovaných v republice, denně jím projíždí přibližně šest tisíc cestujících,“ vysvětlila mluvčí Správy železniční dopravní cesty Kateřina Šubová.

Rychlejší vlaky a kratší doba cestování

Modernizace tratí umožní výrazné zvýšení traťové rychlosti a tím se zkrátí jízdní doby.

Z Ostravy do Frýdku -Místku vlaky pojedou 100 až 120 kilometrů v hodině. Z Frýdku-Místku do Frýdlantu nad Ostravicí dokonce 160 kilometrů v hodině.

„V dalších úsecích mezi Frýdlantem nad Ostravicí a Valašským Meziříčím se počítá s maximální rychlostí mezi 80–120 kilometry v hodině, mezi Sedlnicemi a Štramberkem dojde k navýšení na rychlostí na 80–100 kilometrů v hodině,“ sdělila mluvčí.

Jízdní doby spěšných vlaků se tak zkrátí v porovnání se současností na polovinu. Vlaky vzdálenost z Ostravy-střed do Frýdku-Místku zvládnout za 14 minut, do Frýdlantu za 21 minut. Do Ostravic pak za 33 minut a do Valašského Meziříčí za 72 minut.

Zlepšení podmínek pro nákladní dopravu

„V současné době je zejména délkou nákladních vlaků silně limitovaná automobilka Hyundai. Zdvoukolejnění mezi Vratimovem a Frýdkem-Místkem přinese odstranění tohoto limitu, což se projeví převedením části kamionové dopravy na železnici,“ vysvětlila Šubová.

Studii na modernizaci tratí v délce 123 kilometrů vytvářela Správa železniční dopravní cesty tři roky. Části studie však bude muset ještě aktualizovat.

„S ohledem na rozhodnutí Ministerstva dopravy České republiky o koncepci zavádění střídavé trakce 25 kV a 50 Hz je nutné vybrané části studie aktualizovat, protože se předpokládá úspora investičních nákladů,“ uvedla Šubová.

Celkové náklady na vylepšení úseku Ostrava-Kunčice – Valašské Meziříčí, včetně odbočky Frýdlant nad Ostravicí – Ostravice jsou deset s půl miliard korun. Na úsek Sedlnice – Štramberk pak 2,4 miliardy.

„Správa železniční dopravní cesty v současné době začne připravovat úsek Ostrava – Ostravice za 6,8 miliardy korun. Zbylé části projdou aktualizací, lze tedy předpokládat, že dojde k úpravě výše nákladů,“ doplnila mluvčí.


Autor: Vendula Šťávová

  • Líbil se vám článek?
  • Zajímal by článek někoho z vašich přátel?
  • Máte co k článku říct? Využijte komentářů...

  • Zapojte se do dění. Bavte se a vyhrávejte.

    Partneři portálu: