Cestující v Brně si kupují pro jízdu v místní MHD stále víc a víc SMS jízdenek, které jim elektronicky přijdou přímo do mobilu.
Za uplynulý půl rok jejich počet vyšplhal na 1 723 847 kusů, což je více než o čtvrtinu víc než v roce 2014. Tržby za tyto jízdenky v prvním pololetí stouply téměř na 40 milionů korun.
"Důvodem tohoto růstu je především dostupnost a jednoduchost pořízení SMS jízdenek," prohlásil Miloš Havránek, generální ředitel Dopravního podniku města Brna (DPMB). "I když jsme při jejich zavádění naráželi na legislativní problémy, ukazuje se, že to byl dobrý krok," dodal.
Prodej papírových jízdenek u řidičů DPMB, ale i v automatech přitom neklesá, což se podle mluvčí Barbory Lukšové už nedá říct o jízdenkách prodávaných u smluvních distributorů, především v trafikách.
Jedněmi z nejoblíbenějších jízdenek se staly dvacetiminutové za 20 korun a právě těch se prodalo skoro 1 200 000.
Jestliže cestující neobdrží elektronickou jízdenku, má právo ji reklamovat, přesto si však musí na cestu koupit jiný jízdní doklad. Nabídka těchto jízdenek V Brně se i nadále rozšiřuje.
Autor: Lenka Drelichová
Přidejte se k nám na facebooku!