Když vyjel z montážní linky, psal se rok 1980. Tehdy jej zakoupil brněnský dopravní podnik, aby věrně sloužil cestujícím moravské metropole. Oblíbenec s pořadovým číslem 3136 spolehlivě sloužil v osmdesátých a devadesátých letech.
S postupující modernizací vozového parku však došlo i na tohoto zkušeného matadora. Šanci na odkup využilo ukrajinské Rovno. Tamější ulice křižoval tam a zpět až do letošního roku. To vše navíc v době, kdy brněnský dopravní podnik slaví 150 let provozu.
„Takové věci se nedějí každý den a já jsem pyšný, že se nám podařilo trolejbus 9Tr vrátit zpět do Brna, kde začínal. Moji předchůdci jej kdysi vítali jako nové vozidlo a nyní jej vítáme jako historický unikát, který rozšíří naši sbírku retrovozů,“ rozplýval se ředitel dopravního podniku Miloš Havránek.
Podlůe ředitele bude veterán MHD už navždy spojen s historickým milníkem brněnské dopravy. Připomene totiž sedmdesát let trolejbusů ve městě pod Špilberkem.
Trolejbus čeká po návratu generální oprava. Do provozu bude následně nasazován pouze při výjimečných příležitostech. Zpět dostane i svůj červeno-krémový kabát, ve kterém ho mnozí lidé pamatují. Náročné opravy potrvají zhruba rok. Pak se s ním svezou v obnovené premiéře první cestující.
Autor: Petr Jindra
Přidejte se k nám na facebooku!