Brno s Prahou bojují proti "taxi" službě Uber. Vyzvou ministerstvo ke změně zákona



Krnáčová s Hollanem vyzvou ministra dopravy, aby novela zákona zakázala Uber. Ilustrační foto.



  City
  14.03.2017

Taxikáři obou metropolí se bouří a cítí se hrožení. Služba Uber jim totiž prý bere práci a obchází zákony. V Brně funguje jen měsíc s půl a její provoz už musí vedení města řešit. Zástupci jihomoravské metropole a hlavního města chtějí vyzvat ministerstvo na změnu zákona o silniční dopravě.

Pražská primátorka Adriana Krnáčová a náměstek primátora Brna pro oblast dopravy Matěj Hollan se shodli na tom, že chtějí tlačit na ministerstvo dopravy i obchodu a průmyslu, aby novelou zákona o silniční dopravě regulovali druh taxislužeb ve stylu Uberu.

„Podle názoru obou se v případě Uberu nejedná o sdílenou ekonomiku, ale standardní taxislužbu, a proto musí její řidiči dodržovat zákon o silniční dopravě. To se ale soustavně neděje,“ vysvětlila mluvčí Magistrátu města Brna Zuzana Taušová.

Uber navíc porušuje i zákon o cenách. „Nechceme brojit proti mobilním aplikacím a modernímu způsobu taxislužby. Chceme jen to, aby všichni poskytovatelé taxislužby dodržovali zákony. Služba Uber působí v Brně zhruba měsíc a půl a již narážíme na stejné problémy jako Praha. Při obcházení zákonů tak, jak Uber, jsou nyní možnosti měst omezené. Je nutné dát městům legislativní možnosti, aby mohla vymáhat dodržování pravidel,“ vysvětlil náměstek brněnského primátora Matěj Hollan.

Osloví ministerstva

Oba představitelé žádají schůzku s ministrem dopravy Danem Ťokem. Řešení problému požadují i po ministrovi obchodu a průmyslu Bohuslavu Sobotkovi.

„Zákony musí platit pro všechny stejně a není možné, aby je jedna služba nedodržovala a ještě se tím chlubila. Společně se zástupci Brna chceme donutit ministerstvo dopravy a ministerstvo průmyslu a obchodu, aby se celou věcí začalo zabývat intenzivněji, protože ten problém tu prostě je a není možné se před ním schovávat,“ uvedla primátorka Prahy Adriana Krnáčová.

„Řidiči Uberu budou do budoucna mnohem více informováni o tom, že svou činností porušují zákon a co všechno musí při výkonu jejich činnosti splňovat,“ doplnila Taušová.

Proti Uberu se bouřili taxikáři i ve Francii. Zde se jim to vyplatilo a francouzský ministr vnitra službu zakázal.

Společnost se ale brání a hájí se svou popularitou.

„V metropoli aplikaci využívá přes deset procent všech obyvatel Prahy. Popularitu aplikace potvrzuje i zájem o spolupráci s Uber, která díky využití moderních technologií zajišťuje snadnější propojení poskytovatelů služeb a zákazníků,“ uvedla mluvčí Uberu pro Česko a Slovensko Miroslava Jozová.

„Pražané si často objednávají Uber do těch míst, kam tramvaje nebo autobusy nezajíždí, intervaly linek jsou řidší, případně se nechají dovézt k nejbližšímu dopravnímu uzlu veřejné hromadné dopravy s tím, že odtud pak pokračují do své cílové destinace, nebo si z něj naopak objednají odvoz,“ dodala Jozová.


Autor: Vendula Šťávová

  • Líbil se vám článek?
  • Zajímal by článek někoho z vašich přátel?
  • Máte co k článku říct? Využijte komentářů...

  • Zapojte se do dění. Bavte se a vyhrávejte.

    Partneři portálu: