Brno připravuje projekt na severojižní kolejový diametr. Má ulevit silniční dopravě



 03. 08. 2018

Tramvajová trať ze severu na jih, nebo kolejový diametr? V Brně mají jasno. Původní plány na tramvaj jsou zavrhnuty. Odborná komise nyní řeší zpracování projektu stavby. Ta má ulehčit silniční dopravě v Brně. Lidé z Kuřimska a Tišnovska mají přesednout do vlaků.

Konec dohadům. Bylo rozhodnuto o novém umístění brněnského hlavního nádraží. Spolu s ním je nutné vybudovat takzvaný severojižní kolejový diametr, který poslouží nejen jako spojnice severní a jižní části moravské metropole, ale zároveň odlehčí pozemní dopravě v Brně.

„V otázce plánovaného diametru se pravidelně schází společná pracovní skupina, složená ze zástupců města a kraje. V pátek proběhlo její další jednání,“ popisovala mluvčí brněnského magistrátu Radka Loukotová.

Zástupci obou stran se shodli na tom, že je vybudování diametru důležité a napomůže dalšímu rozvoji nejen města Brna, ale také Jihomoravského kraje.

„Pokud by měl být kolejový diametr pouze městskou tramvají, pak ztrácí z regionálního pohledu význam, protože lidé z Tišnovska a Kuřimska nebo jižně od Brna by zatěžovali Brno stále stejným objemem dopravy,“ uvedl náměstek hejtmana Jihomoravského kraje Martin Maleček.

Vypracování studie je jednou z podmínek, které si klade ministerstvo dopravy.


Autor: Petr Jindra

Vyhledáváme ty nejlepší zážitky ve městě.
Chcete o nich vědět mezi prvními?

Přidejte se k nám na facebooku!

Zapojte se do dění. Bavte se a vyhrávejte.

Partneři portálu: