Konec dohadům. Bylo rozhodnuto o novém umístění brněnského hlavního nádraží. Spolu s ním je nutné vybudovat takzvaný severojižní kolejový diametr, který poslouží nejen jako spojnice severní a jižní části moravské metropole, ale zároveň odlehčí pozemní dopravě v Brně.
„V otázce plánovaného diametru se pravidelně schází společná pracovní skupina, složená ze zástupců města a kraje. V pátek proběhlo její další jednání,“ popisovala mluvčí brněnského magistrátu Radka Loukotová.
Zástupci obou stran se shodli na tom, že je vybudování diametru důležité a napomůže dalšímu rozvoji nejen města Brna, ale také Jihomoravského kraje.
„Pokud by měl být kolejový diametr pouze městskou tramvají, pak ztrácí z regionálního pohledu význam, protože lidé z Tišnovska a Kuřimska nebo jižně od Brna by zatěžovali Brno stále stejným objemem dopravy,“ uvedl náměstek hejtmana Jihomoravského kraje Martin Maleček.
Vypracování studie je jednou z podmínek, které si klade ministerstvo dopravy.
Autor: Petr Jindra
Přidejte se k nám na facebooku!