220 brněnských tramvají má polstrovaná sedadla. Ty další pak alespoň polstrovaný sedák. Naprostá většina z nich už nyní jezdí čistá a voňavá. Může za to strojové tepování a čištění mokrou cestou, tedy speciálním strojem a chemickými čisticími prostředky.
„Očista jednoho vozu trvá v průměru dvě hodiny, hlavními výhodami strojového tepování je vysoká účinnost odstranění nečistot, ale i vůně, která osvěží celý interiér vozidla. Tento způsob čištění nebyl doposud prováděn. Snažíme se zlepšit kvalitu cestování pro naše zákazníky, ale i pro řidiče. U všech vozů samozřejmě čistíme i jejich sedadla,“ popisoval ředitel brněnského dopravního podniku Miloš Havránek.
V minulosti přepravní společnost v jihomoravské metropoli používala chemickou pěnu, její účinnost ale zdaleka nebyla tak vysoká, jako tomu je v případě strojového tepování.
Vyčištění sedaček u tramvají přijde dopravní podnik na 400 tisíc korun.
Autor: Petr Jindra
Přidejte se k nám na facebooku!