Akce „nové nádraží v Brně“ pokračuje. Lidé si ho sami pojmenují




Vysvětlit lidem volbu varianty „u řeky“, pojmenovat nové nádraží a vybudovat severojižní kolejový koridor přezdívaný „brněnské metro“. Takové jsou aktuální úkoly brněnských zastupitelů. Ti nyní musí připravit podmínky pro zahájení nádražní výstavby. Na tu Brno čeká přes sto let.

Něco končí, něco jiného zase začíná, říká se. V případě výstavby brněnského nádraží to platí víc než kde jinde. Letitý problém, s nímž se jihomoravská metropole prala více než sto let, sice zdánlivě dospěl ke konci rozhodnutím o přesunu nádraží k řece Svratce. Hlavní část projektu ale přijde teprve nyní. Zastupitelé si kladou za cíl vysvětlit lidem variantu kritizované varianty „u řeky“. Zároveň jim chtějí vyjít vstříc a umožnit jim si nové nádraží pojmenovat.

Do konečného výběru se dostaly varianty Petrov a Řeka. Zastupitelé nakonec na mimořádném jednání odhlasovali druhou variantu, která znamená odsun nádraží zhruba 800 metrů od současné polohy. Co s sebou přinese? Krom uvolnění současného nádražního prostoru v centru, který má podle primátora Vokřála nahradit zeleň, také rozvoj jižní části města, dále dostatek parkovacích ploch u nového nádraží a také vybudování severojižního kolejového diametru, kterému se přezdívá „brněnské metro“.

„Budeme nyní intenzivně pracovat na tom, abychom lidem důkladně a srozumitelně vysvětlili, proč jsme rozhodli pro nádraží na jihu. Věřím, že zastánci jiných variant budou toto rozhodnutí respektovat, protože rozvoji Brna v této oblasti dosud nejvíce bránily naše nekončící spory. Brno si zaslouží, aby přestalo být kvůli své nerozhodnosti konečně pro smích,” uvedl primátor Vokřál.

Vstřícným krokem vůči Brňanům má být anketa o pojmenování nového nádraží. Bude probíhat na internetu, kde bude možné zasílat návrhy. Odborná porota vybere nejlepší z nich. Lidé si následně v hlasování vyberou ten, který se jim bude líbit nejvíc.  Pravidla a průběh hlasování město zveřejní v průběhu jara.

V souvislosti s budováním nádraží je nutné připravit takzvaný severojižní kolejový diametr. „Brněnské metro“ se napojí na trať od Tišnova a povede od Řečkovic přes Technologický park, nové nádraží a Brněnské Ivanovice, kde se napojí na trať do Slavkova.


Autor: Petr Jindra

Vyhledáváme ty nejlepší zážitky ve městě.
Chcete o nich vědět mezi prvními?

Přidejte se k nám na facebooku!

Zapojte se do dění. Bavte se a vyhrávejte.

Partneři portálu: