Něco končí, něco jiného zase začíná, říká se. V případě výstavby brněnského nádraží to platí víc než kde jinde. Letitý problém, s nímž se jihomoravská metropole prala více než sto let, sice zdánlivě dospěl ke konci rozhodnutím o přesunu nádraží k řece Svratce. Hlavní část projektu ale přijde teprve nyní. Zastupitelé si kladou za cíl vysvětlit lidem variantu kritizované varianty „u řeky“. Zároveň jim chtějí vyjít vstříc a umožnit jim si nové nádraží pojmenovat.
Do konečného výběru se dostaly varianty Petrov a Řeka. Zastupitelé nakonec na mimořádném jednání odhlasovali druhou variantu, která znamená odsun nádraží zhruba 800 metrů od současné polohy. Co s sebou přinese? Krom uvolnění současného nádražního prostoru v centru, který má podle primátora Vokřála nahradit zeleň, také rozvoj jižní části města, dále dostatek parkovacích ploch u nového nádraží a také vybudování severojižního kolejového diametru, kterému se přezdívá „brněnské metro“.
„Budeme nyní intenzivně pracovat na tom, abychom lidem důkladně a srozumitelně vysvětlili, proč jsme rozhodli pro nádraží na jihu. Věřím, že zastánci jiných variant budou toto rozhodnutí respektovat, protože rozvoji Brna v této oblasti dosud nejvíce bránily naše nekončící spory. Brno si zaslouží, aby přestalo být kvůli své nerozhodnosti konečně pro smích,” uvedl primátor Vokřál.
Vstřícným krokem vůči Brňanům má být anketa o pojmenování nového nádraží. Bude probíhat na internetu, kde bude možné zasílat návrhy. Odborná porota vybere nejlepší z nich. Lidé si následně v hlasování vyberou ten, který se jim bude líbit nejvíc. Pravidla a průběh hlasování město zveřejní v průběhu jara.
V souvislosti s budováním nádraží je nutné připravit takzvaný severojižní kolejový diametr. „Brněnské metro“ se napojí na trať od Tišnova a povede od Řečkovic přes Technologický park, nové nádraží a Brněnské Ivanovice, kde se napojí na trať do Slavkova.
Autor: Petr Jindra
Přidejte se k nám na facebooku!