Jak na originální reklamu, která zaujme

Zdroj: Ilustrační foto

25.10.2019
/KOMERČNÍ SDĚLENÍ/ Přemýšlíte, jak oslovit své klienty a potenciální zákazníky? U reklamy někdy může být problém, že je velmi tenká hranice mezi tím, kdy je reklama otravná a kdy zaujme a pobaví.

Inspirujte se tipy, jak své okolí oslovit nenásilnou a originální formou.

Vtipné vizitky

Vizitky, které rozdáte lidem, nemusí být nudné a klasické. Vyberte si klidně takové vizitky, které v peněžence ani mezi doklady nezapadnou.

Je na vás, jakou zvolíte barvu, vzory, symboly, obrázky a celkový vzhled. Vizitka by rozhodně měla vystihovat vaši práci, sdělit potřebné informace a zároveň ostatní pobavit.

Pozor na nechtěné letáky

Někteří lidé nemají rádi letáky do schránek a mnozí z nich si na schránky umísťují cedulky a nápisy s prosbou o nevhazování propagačních materiálů. Pokud by váš leták s potiskem přece jen přišel, je možné, že budete mít spíše o zákazníka méně, než víc.

A to, i když by vaše služba neměla konkurenci a věnovala by zákazníkům jen tu nejlepší péči. Mnohem vhodnější alternativou je letáky rozdávat venku, kde oslovíte mnohem více lidí a zároveň si leták vezmou jen ti, kteří o něj mají zájem.

Buďte jiní

Pokud přemýšlíte, že byste si zaplatili reklamu v televizi nebo v rádiu, může se stát, že vaše reklama zapadne mezi ostatní.

Skvělým způsobem, jak dát o sobě vědět, jsou tiskoviny. Může se jednat o informační plakát, tisk billboardu nebo banner. Nezapomínejte, že lidé si většinou pamatují reklamy, které jsou něčím jiné.

Vsaďte na jednoduchost

Ať už si necháte potisknout trika, firemní auta nebo využijete zmíněné letáky nebo vizitky, vždy myslete na jednoduchost. Není nic horšího než přeplácaná vizitka plná textu, případně leták, kde se mísí barvy, styly písma a nehodící se obrázky.

Držte se jednoduchého a prostého sdělení, které může být vtipné nebo veršované.

Pozor na autorská práva

Rozhodnete-li se pro originální potisk vizitek, případně potisk jiných tiskovin, myslete na autorská práva. Je sice skvělé, že se k vaší firmě hodí určitá hláška z filmu nebo z písničky, ale mnohdy se tak můžete dostat do křížku se zákonem.

Raději si vymyslete vlastní slogan nebo motto, které bude pro vaši práci typické. Vyhněte se kopírování někoho jiného.

Příliš reklamy škodí

Měli byste být vidět, rozhodně byste však neměli být všude. Příliš reklamy také škodí a může na lidi působit nepříjemně a nepatřičně. Je také hloupost, pokud se vaše letáky objeví někde, kde nemají co dělat nebo si je lidé spojí s něčím nepříjemným.

Snažte se vždy způsobit spíš radost a lidi rozesmát než působit na jejich city, dojímat je nebo se snažit v nich vyvolat lítost, případně jiné negativní pocity.


Silvertown productions s.r.o.

Komunikace, zpravodajství, grafika, inzerce, tisk. Provozovatel portálu City.cz, věrnostního programu...
  • Líbil se Vám tento článek?
  • Zajímal by článek někoho z vašich přátel?
  • Máte co k článku říct? Využijte komentářů.
  • Zapojte se do dění. Bavte se a vyhrávejte.

    Partneři portálu: